Friday, January 27, 2012

Blogger Template Designer

Blogger Template Designer

Blogger Template Designer adalah satu cara yang baru untuk anda dengan mudah mengubahsuai rupa blog anda. Anda boleh memilih pelbagai template, imej, warna, dan susun atur ruangan untuk membuat blog anda ungkapan anda. Untuk mendapatkan Designer Template, pergi ke Design | Template Designer.

Untuk mengakses Designer Template dalam antara muka dinaik taraf, sila klik pada menu drop-down icon Senarai Post kelabu, dan pilih Templat. Dari situ, anda akan dapat memilih dan menyesuaikan template anda.

Seperti anda yang suka bermain-main dengan Template Designer, anda akan melihat pratonton bagaimana blog akan muncul berdasarkan pilihan yang anda telah buat, boleh bertukar ke saizpaparan  yang lebih besar dengan menekan togol Expand Preview antara papan pemuka Blogger Template Designer dan T-shirt. Apabila anda berpuas hati dengan rupa blog anda, anda boleh  menekan Memohon Blog(apply to blog) di bahagian atas sebelah kanan Designer Template.

Untuk memulakan dengan Blogger Template Designer, pilih template untuk blog anda dari salah satu template profesional yang boleh didapati. Setiap template muncul sebagai thumbnail besar yang apabila diklik akan menunjukkan kepelbagaian  pada template di bawah yang anda boleh pilih dengan mengklik ke atas mereka. Ambil perhatian!! bahawa mengklik template baru akan memadamkan apa-apa penyesuaian yang anda buat pada template sebelumnya. Sebaik sahaja anda telah memilih template, anda boleh terus menyesuaikan rupa blog anda.


Tidak kira apa template yang anda preview di Designer Templat, anda sentiasa boleh melihat apa yang sedang hidup di blog anda dengan melihat di Live thumbnail Blog dalam panel kawalan Designer Templat. Anda juga boleh klik pada untuk menetapkan semula template dalam Designer Template versi langsung blog anda.

Latar belakang

Walaupun anda telah memilih template, anda masih boleh mengubah cara bahawa ia kelihatan. Menggunakan Template Designer Blogger, anda boleh memilih warna latar belakang atau imej untuk blog anda dan kemudian bermain dengan skim warna. Untuk mula menyesuaikan latar belakang anda, klik pada thumbnail di bawah Imej Latar Belakang.

Salah satu ciri-ciri terbaik baru Designer Templat adalah keupayaan untuk menukar warna imej latar belakang anda. Ini boleh didapati apabila imej latar belakang telah ketelusan. Anda boleh memberitahu bahawa imej latar belakang telus kerana ia mempunyai papan main dam di sudut kanan atas imej.


Setelah anda memilih imej anda, anda boleh menukar warna latar belakang dengan klik pada Tema Warna Utama dan kemudian memilih warna pilihan anda.


Anda hanya boleh menukar warna latar belakang anda jika latar belakang telus. Juga, jika template yang anda pilih mempunyai latar belakang kelabu, anda tidak boleh menukar warnanya.

Di samping itu untuk memilih dan memperibadikan imej latar belakang blog anda, anda juga boleh memilih tema warna untuk memohon kepada aspek blog anda, termasuk teks dan pautan. Anda boleh lakukan ini dengan bermain-main dengan Tema Warna Utama atau dengan memilih salah satu Tema kami Cadangan. Menukar tema warna blog anda akan berubah warna untuk semua aspek template blog yang boleh diubah.

Nota: Jika imej latar belakang tidak telus, tema akan mengubah skim warna teks blog.

Nota: Untuk maklumat mengenai memuat naik imej latar belakang tersuai anda sendiri, sila lihat artikel kami di Menambah custom CSS ke blog anda.
Layout

Anda boleh memilih pelbagai pilihan layout untuk blog anda, 1-3 tiang. Susun atur ini mempunyai fungsi seret dan penurunan untuk alat. Anda juga akan mempunyai pelbagai pilihan susun atur untuk footer blog juga.


Jika anda ingin menambah atau membuang alat atau mengedit tetapan alat, anda tidak boleh berbuat demikian melalui Blogger Template Designer. Sebaliknya, anda perlu melakukan ini pada tab Layout umum.
Laraskan Lebar

Anda boleh mengubah lebar blog, dan ruang kanan dan kiri dengan mengheret slider untuk bahagian-bahagian yang berlainan susun atur blog. Perhatikan bahawa pilihan-pilihan yang anda lihat di sini sesuai dengan jenis susun atur yang anda pilih. Jika, contohnya, anda memilih blog dengan lajur kiri dan kanan, anda akan melihat slider ruang kedua-dua kiri dan kanan. Walau bagaimanapun, jika anda memilih blog dengan hanya lajur kiri, anda hanya akan melihat pilihan tersebut di sini.

No comments:

Post a Comment

thanks 4 reading...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

clockeeyyy(=


Get your own Digital Clock

my always and forever LOVE

my always and forever LOVE