Thursday, August 11, 2011

kehidupan itu satu pengalaman..

huuu..lm dh x publish entrykn.... rase mcm da hilang mood tok update blog, tambah2 g dgn kesibokan bekerja dr bln 5 aritu..
hehehe...jgn x tw aku da keje....tp 2 pn xlame....dr bln 5 smpai awl bln 8 aritu je... keje jadi pengasuh kt taska... dkt area shah alam.. aku keje pun sebab extend semester short sem aritu... september nnt aku akn cont study aku alek..
kerja aku menguruskn bdk2, start dr baby umur 2bulan, smpai bdk umur 5tahun.. walaupun keje dgr mcm simple tp bila da hadap sendiri barulah aku tau yg kejejd pengasuhkt taska niy xla seperti aku jangka kn. kerja niy mmg btl2 menguji kekuatan mental seseorang, mmg boleh jadi gila melayan kerenah bdk2 kecik niy... tu 1 ujian, ujian keduanya, aku jd lebih serabut bila semakin hari bdk2 smakin brtambah, masalah timbul bila staff x cukup tok handle smua bdk2... kerja aku kt taska 2 rotate kalau harini jage bdk2 ats 1 tahun kt aras bwh, esok nya pulak aku kene la jage beby kt aras ats..
staff ade 4 org je, 3 org pengasuh and 1 org cleaner... bayangkn lah...
dahla keje penat..... gaji aku tok bulan pertama dpt half je!! sakit hati sbb 1st month da kne mcm 2...  gaji da la ciput potong stengah dpt la aku rm300..... ape aku nk mkn dgn duit yg siket 2, nsib aku baik sbb nye aku kt sane x keseorangan, tempat keje aku dkt sgt dgn rumah amir (kekasih hatiku).. dia bnyk membantu aku mase aku ade kt sana, mkn minum aku dia yg jaga... mmg xmenang tangan bila part kne jge baby.. baby ade 8, tp yg jage 2 org je... ha... mmg kdg2 2 xmkn jgk ar ktorang sbb xde mase nk menyempat kn diri turun bwh nk mkn 2. mandi jgn ckpla dah abis keje pkul 8 mlm bru la ketemu air mandian.. memang teacher2 kt taska villa suria 2 smua muchuk2 laa.. ngehehhe..
bos aku plak dok goyang kaki je kt umah dia... x dtg mnjeguk pun kt taska 2, rajin dtg pon mse tyme parent nk byr yuran ank2 diorang... aku kalau x kua tiap mlm mmg kebulur la aku kt sane, stok mknn asyik habis je,bos aku mmg kedekut.. kat rumah dia ade 1 bilik stok mkanan ya allah mcm kedai dh tgoknya... tp ktorang pekerja2 dia mkn telur jelah... aku yg kurus niy bertambah2 kurus laa... bf aku pnya mara sbb bdn x naik2.. kdg2 tu aku x lunch so,mlm jela mse kua mkn dgn amir... 1 hari pling bnyk 2 kali mkn je..
sengsaranya lebih dr bahgia kerja kt taska2.. akhirnya, au buat keputusan berhenti kerja senyap2... x dpt aku tahan kepenatan.. lg2 lepas aku kne tuduh sbgai pencuri oleh bos aku sendri.. sedangkan pencuri 2 diri dia sendir..bukti pon dah ada..
niat aku bkn nk memburukkn tmpat kerjaku. tp skadar brkongsi luahan rasa., wlaupun mcm 2 terukny keadaan bdk2 ttp mnceriakn hari2 aku bekerja kt taska 2..
aku beruntung sebab ade bdk2 yg syg kn aku.. skrg bila da berenti kerja aku kdg2 trase rindu kt bdk2 trutamanya, leesa, kakak ariana, maisara, danial, n baby ariana... rindunya kt diorang... aku pun xsempat nk capture pic diorang.. semuanya akn aku simpan dlm memori kenangan kehidupan aku.... stiap yg aku lalui mematang kn aku... menambah kn kefahaman aku trhadap dunia knk2, aku berharap yg aku boleh mnjadi seorang yg berjaya dlm bidang yg aku lengkah kn kaki niy,n aku brdoa supaya x pernah terdetik kt hati aku mnyesali kputusan aku memilih bidang niy.. INSYAALLAH... amin..

Ramadhan Mubarak! May His divine blessings be showered upon all of us this Ramadhan.

3 comments:

  1. salam...sy br google psl taska ni,,,,sy nk anta bb sy kt taska ni...hmm ok ke ek?....resau plak..sb bb kecik..tp apakan daya...sy kena keje..sobsss

    ReplyDelete
  2. hmm...untk pngetahuan awk,sy da benti keje kt taska ni..n ape yg bleh sy ckp taska niy okay, 4 sure ur child selesa kt sana..tp kt taska niy 1 masalah kalau staff x cukup..mg kdg2 xcukup tgan,n sometimes ada lack sana sini.. staff yg kene dgn parent,so sy harap kalau awk nk hntar bb kt taska bnykkn bsbr n always think postive k..insyaallah xde pape masalah..

    ReplyDelete
  3. jap,,nk tye ni taska dkt dgn uitm pnck perdana ek...

    ReplyDelete

thanks 4 reading...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

clockeeyyy(=


Get your own Digital Clock

my always and forever LOVE

my always and forever LOVE